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株式会社GTDI GTDI Co.,Ltd

ホー ヘンリー (Henry Ho)

  • 〒153-0063
    東京都目黒区目黒2-10-11 目黒山手プレイス10F
    03-5719-5719
  • URL: https://www.gtdi.co.jp
  • 10F Meguro Yamate Place, 2-10-11 Meguro, Meguro-ku, Tokyo 153-0063 Japan
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パッケージデザインはブランディング戦略の最終段階で消費者が実際に商品に接する重要な要素です。例えばTVCMやその他のコミュニケーションなど事前の情報が一切無い場合でも、店頭での数秒間でブランドのメッセージを伝え、他の商品と比べてどのように自分(消費者)の欲求を満たしてくれるかをつたえなければなりません。gtdi は商品のもつ特長やアイデアを正しく表現し、他の商品との差異をシンプル・明確に伝えるだけでなく、消費者の「感情」に訴える作品作りをこころがけています。商品を見る人・手にとる人に「美しい」「カッコイイ」「美味しそう」「元気が出る」「わくわくする」「楽しい」...など様々なエモーションを喚起するちからのあるデザインを創りだしています。また gtdi は、ブランド・ネーム、ロゴ、パッケージをはじめとしたビジュアルを総合的にデザインすることで、より強くブランドの価値をメッセージとして伝えるブランディング・プロジェクトを手がけています。ブランドに関わるひとつひとつの要素をトータルに考えることで消費者の記憶とこころの中にあるブランドの価値を育むことをこころがけています。gtdi はアジアをはじめとした、多国籍のデザインチームで形成されています。ターゲットとなる国や地域の文化、ドメスティックな文化との差異を理解し、ブランディング・ストラテジーに反映させます。またその逆に、国や地域にとらわれないインターナショナルなブランド・コミュニケーションの構築も手がけています。
As the final step of a branding strategy that actually touches the consumer, packaging design is critical. A package must deliver the brand message in just a few seconds. It must convey how the product can better fulfill a consumer’s needs compared to its competitors, even when the consumer knows nothing about the product. Our work does more than accurately present a product’s unique features and the story of differentiation. We aim to appeal directly to the heart of the consumer. Creating concept with the power to rouse emotion and inspire consumers each time they take a product into their hands. GTDI also handles branding projects that touch all aspects of visual design, including naming and creative solution, more effectively conveying brand value. By approaching each brand component as part of a whole, we aim to nurture the value of a brand as it takes place in the hearts and minds of consumers. With sensitive attention to customer communications and subtle yet bold designs, packaging design in the Japanese market consistently leads the world. gtdi’s mission is brand-building with a primary focus on packaging design. This means more than just developing branding rooted in culture. It means implementing international brand communications that transcend both region and nation. Our team is made up of highly experienced, multi-national designers from Asia and around the world. We understand the nuanced differences between the cultures of a product’s target and its country of origin which reflect those distinctions in our branding strategies.
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